جلسه کمیته اقدام رصد جامعه، پیشگیری و مدیریت خودکشی و مراقبتهای اجتماعی با هدف بررسی وضعیت آسیبهای اجتماعی و همافزایی بینبخشی در فرمانداری اسکو تشکیل شد.
در این جلسه، محمدزاده، معاون فرماندار اسکو، با تأکید بر اهمیت پیشگیری از آسیبهای اجتماعی بهویژه پدیده خودکشی، خواستار جدیت بیش از پیش دستگاههای عضو کمیته در اجرای مفاد «سند پیشگیری از خودکشی» و اولویتبندی برنامههای عملیاتی در ماههای آتی شد.
در ادامه این نشست، نمایندگان ادارات حاضر به ارائه گزارش اقدامات و دستاوردهای سه ماهه اول سال در حوزه پیشگیری از خودکشی پرداختند.
نماینده بهزیستی شهرستان اسکو نیز در این جلسه ضمن تشریح فعالیتهای تخصصی این سازمان در سه ماهه نخست سال جاری، به ارائه گزارش عملکرد جامع یکساله ۱۴۰۴ پرداخت.
این گزارش شامل اقدامات انجام شده در حوزههای مشاوره، مداخلات روانی-اجتماعی، برگزاری کارگاههای آموزشی، فعالیتهای اورژانس اجتماعی و سایر برنامههای حمایتی بود که در راستای سند ملی پیشگیری از خودکشی عملیاتی شدهاند.
در پایان جلسه، بر تداوم همکاریهای بیندستگاهی، رصد دقیق آسیبهای اجتماعی در سطح شهرستان و استفاده از ظرفیتهای محلی برای مداخلات به موقع و اثربخش تأکید شد.












نظر شما